L’Oréal Nordic: Garnier SkinActive x CENTRUM

 

Hvordan håndterer Garnier unge forbrugeres hudproblemer og usikkerheder?

Voksne kan ikke adressere unge forbrugeres dybt rodfæstede usikkerheder og tabuet forbundet med hudproblemer – især gennem akavede annoncer.

Men børn kan tale med børn, især hvis de går fra manuskriptet og bare taler, som de plejer. Vi lavede en YouTube-serie sammen med det unge publikum og trådte ind i universet af en målgruppe, der var fuldstændig klar til at engagere sig i og fortære vores brands historier – skrevet af dem, til dem og på deres eget sprog.

 

Udfordringen og indsigter

Garnier Skin Active-produkter henvender sig til dem i den unge målgruppe med hudproblemer. At addressere hudproblemer indebærer at tage fat på de unges usikkerhed, uden at være nedladende. Normalt fokuserer markedsføringsaktiviteterne for Garnier’s Skin Active-produkter på sociale medier og videoannoncer. Wavemaker ønskede at udfordre den måde, hvorpå vi disse bekymringer, i et sprød som målgruppen ikke blot forstår, men også taler med hinanden.

 

Løsningen

Blandt unge børn er det socialt acceptabelt at diskutere og åbne op omkring tabuer, dog kun med hinanden. Voksne autoriteter kan ikke addressere unge forbrugeres dybt rodfæstede usikkerheder og tabuet om hudproblemer – især gennem akavede annoncer. Men børn kan tale med børn, især hvis de afviger fra manuskriptet og bare taler, som de plejer.

Garnier havde brug for en platform, hvor ungdommen ikke blot var til stede. Den skulle også kunne addressere de underliggende tabuer af uren, ung hud på en troværdig og kraftfuld måde.

Wavemaker lavede en aftale med producenten af den danske ungdomsserie CENTRUM, om at skabe YouTube-serien sammen med det unge publikum, og trådte ind i universet med en målgruppe, der var fuldstændig klar til at engagere sig i, og fortære L’Oréal’s historier – skrevet af dem, for dem, og på deres eget sprog.

I tæt samarbejde med producenten af CENTRUM, skrev Garnier og Wavemaker’s Content-team manuskriptet til sæson 2, med fokus på brandintegration i fortællingen. Magien sket dog først, da de 15-råge skuespillere læste manuskriptet og renskrev det. Wavemaker leverede tre ærlige, oplysende, brandede episoder af høj kvalitet, der satte gang i en samtale med og i øjenhøjde med den unge forbruger.

 

Resultatet