Stærk digital performance gav rekordmange nye ordrer

UDFORDRINGEN OG INDSIGTER

Køb af sommerhus er en stor beslutning, som kræver tid. Så hvordan løber man et godt sommerhussalg i gang på den digitale bane – og får den indledende research til at blive til handling? Det handler både om at få hul igennem til interesserede købere, når de drømmer om sommerhus. Men også om at få dem til at researche de rigtige steder og kontakte en sælger, når de nærmer sig et køb. Og det kræver, at man er til stede med relevante budskaber og tilbud i alle dele af beslutningsprocessen.

LØSNINGEN

Gennem 2020 satte Mediacom sammen med Planet Huse fokus på at skabe brandkendskab blandt de mest relevante forbrugere og drive trafik til Planet Huses website, hvor målgruppen kunne se mere og undersøge priser – og på at skabe hårde konverteringer i form af katalog-downloads, bestilling af prisliste og kontakt med henblik på et tilbud. For at ramme de rigtige forbrugere og understøtte købsadfærden, rummede den digitale strategi både paid search, SEO, programmatic, social media, e-mail-marketing og native advertising.

RESULTATET

Takket være den digitale strategi og en øget efterspørgsel blandt danskerne, voksede Planet Huses performance med raketfart. Antallet af søgninger på Planet Huse blev fordoblet, og trafikken til websitet voksede med 105% fra 2019 til 2020. I samme periode blev antallet af ’bløde’ konverteringer i form af fx tid brugt på websitet og kig i kataloget fordoblet, og de hårde konverteringer steg næsten lige så meget – fx voksede download af kataloget med 90%. Endelig eksploderede antallet af interesserede, som gerne ville kontaktes, med 165% – og Planet huse sluttede 2020 af med en rekordhøj ordrebeholdning.

"Den succes vi oplever online i vores samarbejde med MediaCom tager udgangspunkt i et stærkt specialist-team og en dygtig og engageret Client Lead. De lytter, de sætter sig ind i vores forretning og de er hele tiden på forkant".

Mette Bech Hofman Marketing Manager, Planet Huse