Waoo: Vi satte strøm til the couch potato

  • Cases
  • March 10, 2021
  • Wavemaker

UDFORDRING & INDSIGTER

Vi udfordrede Waoos måde at anse markedet på og skabte en forståelse for, at det både er muligt og godt for forretningen at skabe en automatiseret teknisk platform, der kommunikerer langt mere præcist og relevant til de danskere, Waoo ønsker at skabe og fastholde dialog med gennem digitale kanaler, platforme og services.

Vi udviklede 7 vækstsegmenter igennem et connected studie, der skulle definere hvem vi targeterede. Demografi var ikke den ledende faktor. De 7 segmenter differentierer sig på holdninger, adfærd og behov og skelede til hvor de befandt sig i købsrejsen; De var: Basic Connector, Mobile Nomads, Flow Master, Classic Couch Patato, Pleaser, Streaming Junkie, FOMO.

Internet er lavinvolvering og bliver først en bevidst ting, når det ikke virker. Internetudbydere er blevet forsyningsselskaber: Internet er det nye ”vand og el”. 

LØSNINGEN

Med denne indsigt vidste vi, at der var behov for en marketing automation platform, der gjorde, at vi kunne være hyper-relevante i vores kommunikation og timing – ikke når vi ville kommunikere, men når de enkelte målgruppesegmenter viste interesse og købssignaler. Og, hvor vi effektivt vælger kanaler, kommunikation og de rigtige KPI’er for hver occassion, sted i købsrejse og segment.

Dermed udfoldes Waoo’s kommunikationsstrategi på tværs af medier såsom Paid Social, Display, OLV, Native mm. med skræddersyede budskaber og indhold. Segmenterne er integreret i Wavemakers DMP og Facebook Business Manager. Derfor kan vi nu skabe langt mere relevant kommunikation, marketing, produkter og services til Waoo’s nuværende og kommende kunder. En unik og banebrydende integration af hearts, minds and cookies.

RESULTATET

Vi satte mennesket før data og gav os tid til at forstå, hvad der betyder noget for målgruppen i deres hverdag. Med det som fundament, byggede vi markedets mest raffinerede marketing automation system, der sikrer at målgruppen rammes af kommunikation, der trigger deres lyst til at vide mere, være mere positivt stillet overfor Waoo og vælge Waoo som deres næste internet & TV leverandør. Det ledte til:

  • Waoo er blev danskernes fortrukne internetleverandør
  • Indeks 150 i antallet af salg på waoo.dk
  • Indeks 148 i antallet af danskere, som har besøgt waoo.dk og tjekket om de kan få Waoo
  • 70 % af Waoos budgetterede vækstmål for hele 2020 er nået efter 5 måneder – og målet er endda 70% højere sammenlignet med samme periode i 2019