Jesper Jørgesen bliver ny COO for GroupM i Norden

EssenceMediacom skifter ud på topposten. Tina Gretlund bliver ny CEO, mens Jesper S. Jørgensen skal være COO i Norden for GroupM.

EssenceMediacom skifter ud på den øverste taburet.

Fire år efter, at Jesper S. Jørgensen overtog CEO-rollen hos EssenceMediacom, hopper han nemlig endnu et skridt op. Han skal fremover være Nordisk COO i GroupM, hvor han blandt andet får ansvaret for bureauerne EssenceMediacom, Mindshare og Wavemaker i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Det oplyser GroupM i en pressemeddelelse.

Samtidig har GroupM udpeget Tina Gretlund som ny CEO for EssenceMediacom. Hun kommer fra rollen som Chief Strategy & Insights Officer.

“Jeg er meget stolt af at kunne overdrage ansvaret til Tina Gretlund som den nye CEO,” skriver Jesper S. Jørgensen i en pressemeddelelse og kalder den nye CEO for en afgørende faktor i bureauets transformation, hvor omsætningen og bundlinjen er øget.

“Tina besidder en fantastisk strategisk tankegang, hun er superstærk i kunderelationer og forstår værdien af kultur og talentudvikling. Jeg har virkelig værdsat vores samarbejde, og jeg er sikker på, at bureauet er i gode hænder,” skriver Jesper S. Jørgensen.

Forfremmelsen af Jesper S. Jørgensen er en del af en strategisk ændring af GroupM’s måde at arbejde på i Norden. Den nyudnævnte nordiske COO skal arbejde tæt sammen med GroupM Nordics CEO, Jonas Hemmingsen.